Monday, September 30, 2019

BBM3410Satu2019: Tip Belajar Dengan Mudah

TIP BELAJAR DENGAN MUDAH 





Cabaran menjadi mahasiswa sememangnya bukan mudah untuk ditangani, lebih-lebih lagi dalam menghadapi waktu-waktu genting seperti minggu peperiksaan dan ujian. Antara dua tips yang boleh dimanfaatkan oleh mahsaiswa dalam menangani masalah seperti ini adalah; 


💮 Catitan di 'sticky note' 
Mendengar kuliah yang hampir makan masa satu ke dua jam, semestinya membosankan dan akan melahirkan rasa mengantuk. Oleh itu, kuliah yang diberi oleh pensyarah semasa mengajar perlulah didengari dengan baik dan gunakan masa pengkuliahan dengan membuat nota kecil yang terkandung point penting sahaja. 

penghuraian berkaitan isi tersebut hendaklah selalu diingati atau "remind" ketika tiada kerja dan tugasan yang dilakukan. 

💮 Tumpuan Terhadap Though Subject 
Berikan tumpuan lebih kepada subjek yang sukar dikuasai di masa senggang. Kerana, perkara ini akan banyak membantu anda mengusainya kelak. Penggunaan daya ingatan perlu digunakan untuk mengingati jalan cerita mengikut kesesuaian masa belajar. jangan menghafal, tapi memahami isi penting. 




Semoga Berjaya dan Selamat Belajar! 





No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019: Ketika dan Kalimat

K ETIKA DAN KALIMAT 💛💚💙💝 Bergelar pelajar tahun akhir, di semester akhir bukan mudah sebenarnya ya adik-adik. Nampak kami jalan...